Ritchie Soekhlal
“De Franse filosofie die de patisserie naar een nieuw niveau tilde.”
Begin 2019 ging voor Ritchie Soekhlal een langgekoesterde droom in vervulling. Op 4 maart om precies te zijn, want op die datum neemt hij Tummers Patisserie Passionnelle over van Vincent en Marijke van de Bosch. Daarmee begint, ongeveer 2,5 jaar voor de viering van het 100-jarig jubileum, het zesde Tummers-tijdperk onder leiding van Ritchie.
Bij binnenkomst in de winkel weet Ritchie meteen dat hij dit avontuur met beide handen aan moet grijpen. Alle officiële documenten werden getekend en al snel volgt zijn eerste werkdag. Die kan hij nog heugen als de dag van gister. Hij heeft natuurlijk al genoeg ervaring in het vakgebied, maar het ondernemerschap is toch andere koek. Er komt dan ook direct een hoop op hem af, want hoe begin je als startend ondernemer. Gelukkig kan hij van meet af aan rekenen op de steun en toeverlaat van zijn familie en het team. De bak aan kennis en kunde dat in de patisserie rondloopt is fantastisch. Dit in combinatie met de ervaring van de gastvrouwen aan de voorkant en zijn eigen creativiteit en ambities, blijkt een gouden formule te zijn. Hij is nog maar amper begonnen en de veranderingen worden al zichtbaar. Zo kiest hij ervoor om de huisstijl de Franse kant op te sturen en hetzelfde gebeurt met het assortiment. Hij wil met Tummers immers de top van Nederland bereiken en streeft naar het niveau dat enkel op Les Champs-Elysées in Frankrijk terug te vinden is. Hij voegt direct daad bij woord, want de Franse invloeden zijn binnen no time zichtbaar. Een taart verandert naamsgewijs in een gateau, de recepturen zijn met Franse finesse verfijnd en de uitstraling van de winkel en etalage verandert in een chique, kleurrijk en uitnodigend samenspel.
Misschien wel karakteristiek voor de nieuwe identiteit van Tummers is het champagnerondje. Zoals champagne bij een feestje hoort, hoort dit gebakje dat ook. Speciaal voor dit prachtige stukje patisserie worden wijnproeverijen bezocht om uiteindelijk de perfecte bubbel voor het gebakje te vinden. Dat geeft maar aan naar welk niveau Ritchie streeft. Het wordt uiteindelijk gekozen voor de champagne van Pol Roger. Een champagne van één van de meest gerenommeerde wijnhuizen uit de regio en de favoriete mousserende wijn van Sir Winston Churchill.
Naast dit specifieke gebakje krijgt ook de rest van het assortiment een kwaliteitsinjectie. Er wordt veel aandacht besteed aan de kwaliteit van grondstoffen en ingrediënten en de wijze waarop ieder stuk patisserie eruit ziet. Met groot succes, want de klanten stromen binnen en met name de aardbeiensloffen en tompoucen zijn niet aan te slepen. Op weekbasis vliegen er gemiddeld 800 tot 900 aardbeiensloffen en 2000 tot 2500 tompoucen de winkel uit! Ook wordt het team door Ritchie aangemoedigd om deel te nemen aan wedstrijden. Zo wint patissier Stefano van Leeuwen in 2019 de Dutch Pastry Awards en wordt de speculaas van Tummers beoordeeld als beste van de regio Heemstede.
De kwaliteit van de grondstoffen en de pure ambacht met Franse filosofie is kenmerkend voor het zesde Tummers-tijdperk van Ritchie en dat zal het ook de vele jaren die volgen blijven doen. De ambitie is om in heel Nederland nog meer bekendheid te vergaren en naam te maken met de bijzondere creaties die worden gemaakt. Met de viering van deze prachtige mijlpaal wordt de eerste 100 jaar feestelijk afgesloten en kan met trots en vertrouwen vooruitgekeken worden. Eén ding is in ieder geval zeker: Tummers is nog lang niet uitgespeeld! Op naar het volgende jubileum!